Перейти до основного вмісту

Проект " Лідер в мені"


Проект "Розвиток лідерських якостей на уроках біології та основ здоров’я шляхом роботи учнів у група за методикою перевернутого навчання"

Мета: Створення комфортних умов навчання; відчуття учня своєї успішності, інтелектуальної досконалості; побудова колективного освітнього процесу.
Завдання: - Спонукати учнів до самостійного навчання і постійної взаємодії
                     одного з одним.
-        Сприяти повноцінному засвоєння матеріалу.
-        В учнів є можливість проявити себе та свої лідерські якості.
-        А також вияснити хто з учнів засвоїв теоретичний матеріал та виконав домашнє завдання.
Проблема:  Як розвинути лідерські якості на уроках біології та основах здоров’я за допомогою методики перевернутого навчання?
Ідея: з лідерськими якостями до нових освітніх вершин
Задум: вся теоретична і лекційна програма вивчається вдома, а в класі з учителем детально розбираються завдання і вправи по темі.
Ціль: Розвинути лідерські якості учнів на уроках біології та основах здоров’я.
Це значить що учень лідер:
-        Уміє організувати роботу в підгрупі;
-        Приймати рішення в проблемній ситуації;
-        Вивчає теорію вдома;
-        Активно працює на уроках;
Завдання: - Визначити лідерські якості учнів на уроках біології та основ 
                    здоров’я.
-        Мотивувати учнів до вивчення матеріалу.
-        Навчити учнів бути лідерами.
-        Навчити учнів організовано працювати в колективі.
Концепційне обґрунтування: Сила і примушення при лідерстві часто замінюються спонуканням і натхненням. В результаті вплив ґрунтується на прийнятті людьми вимог лідера без прямого прояву влади.
       Виникнувши як результат спілкування і взаємодії людей у складі групи, лідерство є складним соціально-психологічним явищем, в якому поєднуються і виявляються найважливіші характеристики групового розвитку, що мають соціальну природу і сутність. Сутність його виявляється у здатності впливати на інших людей, не послуговуючись адміністративними важелями, що суттєво різнить його з таким феноменом, як керівництво.
       Лідерство - це здатність особи за рахунок особистих якостей здійснювати вплив на поведінку окремих осіб та груп працівників з метою зосередження їх зусиль на досягненні цілей організації.
       Науковими дослідженнями визначено три основних теоретичних підходи до розуміння лідерства:
1.    Харизматичний підхід стверджує, що лідером може стати людина, яка має певний набір особистих якостей і здатна організувати інших до високопродуктивної праці.
2.    Ситуаційний підхід визначає, що лідерами стають люди не тільки в силу своєї особистості, скільки завдяки різним ситуаційним факторам і відповідності взаємозв'язку між лідером і ситуацією. Ця теорія показує, що в ефективному керівництві вирішальну роль можуть відігравати ситуаційні фактори, які включають потреби і особисті якості підлеглих, характер завдання, потреби, наявність інформації.
3.    Синтетичний підхід розглядає лідерство як процес організації між особових відносин в групі, а лідера - як суб'єкта управління цим процесом. Лідерство за цією теорією розглядається як сумісна групова діяльність.
Груповий розвиток визначається за різними ознаками:
-        за змістом діяльності (лідер-натхненник, лідер-виконавець, одночасно лідер-натхненник і лідер-виконавець);
-        за характером діяльності (універсальний, ситуаційний);
-        за стилем лідерства (авторитарний, демократичний, ліберальний).
-        Найбільш поширеною є класифікація лідерства за стилем.
       Диференціація лідерів можлива і за іншими ознаками: лідер-ерудит, емоційний лідер, позитивний і негативний лідери.
       Сутність лідерства, таким чином, полягає в тому, що послідовники визнають лідера тільки в тому випадку, коли він довів свою компетентність і цінність для них. Лідер отримує владу від послідовників і для її підтримки він повинен надавати їм можливість задовольняти свої потреби. У відповідь послідовники задовольняють потребу лідера у владі над ними і надають йому необхідну підтримку.
       Ідеальним варіантом вважається поєднання формального і неформального лідерства, тобто офіційний керівник визнається членами групи і як лідер.
Відомо багато якостей, властивих визнаному лідерові і всі вони дуже різні.

       Далекоглядність. Лідерові потрібно вміти визначати цілі і пояснювати їх зміст іншим.
      Розважливість. Цю якість важко визначити або виміряти, але вона безсумнівно, властива лише визнаному лідерові.
       Уміння об'єктивно оцінити якості своїх підлеглих і зробити все, щоб вони могли в повній мірі застосувати їх у спільній справі.
       Енергійність. Управління виснажує фізично, розумово і душевно, не в останню чергу тому, що лідер цілком перебуває під владою своїх ідей. Витривалість - запорука успішного керівництва.
       Рішучість. Оскільки лідер прокладає нові шляхи в бізнесі і приймає на себе весь можливий ризик, то саме він частіше, ніж хто інший, зазнає поразки у своїх починаннях. Тому важливо вміти встати після поразки, а кожну невдачу розглядати як частину навчання.
       Послідовність. Це своєрідний показник, що визначає успішного лідера. Уміння керувати багато в чому залежить від передбачуваності методів управління, поглядів і манери ухвалення рішення. Ті, кому успіх закрутив голову, забувають про це - і відносини лідера з колегами ускладнюються його мінливістю й непослідовністю, особливо при високих темпах росту організації. Справедливість. Поняття гарних відносин з людьми, можна трактувати по-різному. Але варто підкреслити, що справедливість і послідовність взаємозалежні: наприклад, якщо лідер очікує від підлеглих віддачі в роботі, що гарантує їм місце у фірмі, то набагато важливіше, щоб це правило стосувалося усіх без винятку. Справедливість, з якою лідер вирішує подібні питання, має величезний вплив на моральний клімат у компанії.
       Безжалісність. При необхідності лідерові доводиться діяти безжалісно. Цілі організації вище за все, і рішучість, з якою діє лідер, є гарним показником здоров'я фірми. Безжалісність - це не обов'язково жорстокість або нечутливість. Моральні та етичні принципи лідера становлять важливу частину його впливу на організацію, і якщо більшість співробітників вважає ці принципи розумними, будь-які дії лідера будуть сприйнятті ними у сприятливому світлі.
       Самопізнання. Багато лідерів настільки ексцентричні та егоїстичні, що іноді нагадують скоріше політика або революціонера, але це може убити найкращі наміри лідера домогтися довіри своїх співробітників. Тому для лідера надзвичайно важливі такі риси, як уміння зрозуміти причини того, що він робить, оцінити свої переваги та недоліки, робити висновки як з успіхів так і з невдач.
       Особисті здібності. Лідер повинен уміти говорити і слухати. Йому варто навчитися встановлювати і підтримувати коефіцієнт корисної дії співробітників. Лідерові потрібно знати мотиви людей, знати як заохочувати і як при необхідності зробити їм зауваження. І, нарешті - але не в останню чергу - він повинен відчувати, коли втручатися а коли краще залишитися осторонь, іншим словом, уміти передавати іншим частину своїх повноважень.
       Лідер може не бути соціометричною зіркою, може не викликати особливої симпатії в оточуючих, але він має незаперечну референтність. Лідерство є складним процесом групового розвитку, внаслідок якого диференціюється і вдосконалюється групова структура. Його не можна ні ототожнювати з керівництвом, ні протиставляти йому. За своєю природою лідерство пов'язане з регулюванням неформальних міжособистісних стосунків.
Реалізація проекта:
1.    Скласти всі умови для розвитку лідерських якостей на основі знань їх індивідуальної особистості.
2.    Надання можливостей кожного учня на самовираження, самореалізацію.
3.    Вивчити дітей бути лідерами:
-        Виконувати домашнє завдання ( при не виконанні в дома можна до початку уроку переглянути відеоматеріал і навіть занотувати його).
-        Активно працювати в групі та надавати рекомендацій учням які не встигають( при роботі в групах слабшим учням давати легші завдання, сильнішим складніші).
-        Учень стає більш самостійним ( самостійно вивчаючи матеріал учень навчається бути відповідальним).
-        Виховання в учнів навичок пошуку матеріалу самостійно.
-        Підвищення самооцінки та знань учня.
-        Підготовка учнів до життя!
4.    Взаємодія учня з учителем.
Термін реалізації проекту: протягом навчального проекту
Результати проекту:
-        Учні лідери уміють розділити роботу у групі;
-        Самостійно приймають рішення в проблемних ситуаціях;
-        Самостійно готують теоретичний матеріал;
-        Активно працюють і допомагають іншим учням у групі.
Очікувані результати:
-        Самореалізація учня та його знань з предмету;
-        Формування навиків у учня лідерських якостей;
-        Активно працює учень на уроках та в групі, а також виконує домашнє завдання;
-        Підвищення мотивації до вивчення предмета та виявлення лідерських якостей в учня;
Ризик і загроза:
1.    Невміння проявляти лідерські якості на уроці біології та основ здоров’я;
2.    Боязнь проявити себе як лідера;
3.    Однією з загроз є не вивчення теорії в дома так, як за методикою діти вдома вивчають теоретичний матеріал за допомогою перегляду відеоматеріалу, а вчитель лише коректує та поглиблює їхні знання.

Програма реалізації проекту:

Задачі проекту
Дії та їх досягнення
Дати
Відповідальний
Визначити різновікові лідерські якості  на уроках   біології та основ здоров’я
Проектування моделі учня лідера на уроках
Протягом навчального року
Вчите6ль біології та основ здоров’я
Визначити що є мотивацією до навчання для учнів за даною методикою
Кожен з учнів може себе проявити хоча вони в класі і не являються лідерами.
Протягом навчального року
Вчите6ль біології та основ здоров’я
Навчити учнів бути лідерами
Створювати всі умови для розвитку лідерських якостей. 
Учні самі записуються в команди які вони хочуть.
Завдання виконуються на уроці як в групі, так і індивідуально.
Протягом навчального року
Вчите6ль біології та основ здоров’я
Зацікавити учнів роботою в групі та над домашнім завданням разом
Додому учням дається переглянути відеоматеріал. Потім на уроці включає учитель відео без звуку учень один із команди (представник) повинен озвучити. Також можна знайти додатковий матеріал за бажанням самого учня.
Протягом навчального року
Вчите6ль біології та основ здоров’я

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Форми та методи подання матеріалів в умовах дистанційного навчання

     Прослухала дуже цікавий вебінар і для себе взяла дещо нове. Тобто нові програми які я ще не переглядала.      Цікаве подання матеріалу та завдань для дітей можна подати в різних формах і на різних платформах. Це дуже цікаво!      Тим, що в подальшому, як що звичайно є така можливість, їх можна використовувати на уроках. В майбутньому я б хотіла спробувати ті платформи які мені найбільше сподобалися. І одина з них - це звичайний googl диск - там стільки всього можна створити форми, презнтації, тести і т. д. За допомогою презентацій можна створити навіть проект спільний з учнями. Вебінар дуже цікавий і в якійсь мірі повчальний!    

Жінки і чоловіки: гендер для всіх

 Вкурсі Основ здоров"я ми розглядаємо тему гендерної нерівності. Саме курс "Жінки і чоловіки: гендер для всіх" - дуже цікавий, так як, в ньому розкрито повністя проблему гендера. Курс проходить у 5 тижнів де розглядаються найрізноманітніші теми пов"язані з гендерною нерівністю. Посилання на онлайнкурс:  https://courses.prometheus.org.ua/courses/IRF/101/2015_T2/course/

Різноманітність ссавців

Урок № 55 Дата: 20.04.2016 Біологія 8 клас Тема: Різноманітність ссавців. Мета : Розширити і поглибити знання про ссавців, їх різноманітність, пристосування до певних умов середовища та визначення лідерських якостей шляхом використання методики перевернуте навчання. Прийоми активізації пізнавальної діяльності: завдання творчого і репродуктивного характеру, проблемне подання матеріалу, використання народної творчості, робота з відео та презентацією , робота в группах . Обладнання: Таблички; презентація; підручник; відео; додатковий матеріал. Основні поняття і терміни: сумчасті, яйцекладні (першозвірі), плацентарні. Тип уроку: методика перевернутого навчання. Хід роботи 1.     Організаційний етап Добрий день!  Сьогодні ми продовжуємо працювати над Класом Ссавці. Тож Запишіть тему нашого уроку.